Archive for » augustus, 2011 «

Dag 27 – Bedankt voor het volgen!

Na vanmorgen eindelijk een keer voor onze doen te hebben uitgeslapen (9 uur haha). Zijn we eens op ons gemak gaan ontbijten. Daarna rustig alles inpakken om vervolgens om half 12 naar de taxi toe te lopen. We hadden een taxi besteld voor 4 BIG suitcases, 4 BIG people and 4 BIG hand luggage. Dan ga je ervanuit dat er een grote taxi komt. Het was in principe een grote taxi, alleen paste het nog niet (Maar dat lag volgens mij niet aan de taxi maar aan de hoeveelheid baggage). Na een half uur kwamen we aan op het vliegveld Newark. Na wat gepuzzel met de luchtvaartmaatschappijen en de moeilijkheid van een self-checkin programma zijn we ingecheckt en naar de Gate gelopen. Daarna was het de bedoeling om op 15:00 te vertrekken, enkel werd dit helaas pas 15:30. Rond half 5 kwamen we aan in Chicago (Duurde 2.5 uur maar er zat weer tijdsverschil tussen). Daarna nog even snel wat gegeten en om half 7 vertrokken vanuit Chicago naar Amsterdam. Om 9 uur kwamen we aan op Schiphol Airport waar Opa & Adrie en Hanneke & Marriska met een spandoek op ons stonden te wachten. Samen gezellig nog wat gedronken bij de Starbucks en onze weg vervolgd naar huis.

Wij willen iedereen die ons gevolgd heeft hartelijk bedanken voor alle leuke reacties e.d.

Gr,

Tomas, Stefan, Mieke & Ton (De Smitskus)

Category: 9. Reis 2011 - Westkust + New York, Website  Comments off

Dag 26 – De laatste dag in New York

De bus deed er gisteren vrij lang over, dit komt doordat het een doordeweekse werkdag is. Maar gelukkig werd bij aankomst alles weer goed gemaakt omdat we goed weer hadden (32 graden). We zijn meteen doorgelopen naar Rockefeller center om de Top of the Rock te gaan bekijken. Je gaat hier met een lift binnen een paar seconden naar de 70ste verdieping om te kunnen genieten van een uitzicht over New York City. Toen we hier weggingen kwamen we een winkel genaamd Nintendoworld tegen, hier kon je alles vinden over nintendo. Zo was er een gehele hal met geschiedenis e.d. en een hele winkel onder waar je souvenirs kon kopen. Daarna gingen we naar de grootste katholieke kerk van de USA. Het was een wonder dat er zo’n rust uitstraald in een kerk die middenin en drukke winkelstraat als de 5th avenue ligt. Toen we bij de kerk weggingen zijn we naar het Grand Central Terminal station gelopen, dit station is een van de mooiste stations van de wereld, en een van de drukste gebouwen van New York (500.000 bezoekers per dag). Als laatste in de avond zijn we nog even teruggegaan naar de Build a Bear winkel, waar een klant zijn of haar eigen beer kan maken. Je begint bij een platte beer, vult hem op en kleed hem aan. Daarna zijn we met de metro naar het station gegaan (We hadden namelijk nog geld op onze kaart staan). We verlieten rond half 10 New York met een verdrietig gevoel maar wel geweldig dat we het allemaal hebben mogen zien. Morgen enkel nog de terugreis naar Nederland (Waar later morgen ook nog een bericht van online komt) en dan is onze reis echt afgelopen! Tot morgen!

Foto’s: 14 Foto’s bijgevuld, deze zijn te bekijken op de fotopagina

Dag 25 – Broadway

Na het skypen in de vroege morgen zijn we even gaan ontbijten om vervolgens opnieuw naar New York te gaan. We waren nu een stuk vroeger als gisteren, dit i.v.m. dat we de auto nu niet meer in moesten leveren. Rond 10 uur arriveerden we in het centrum van New York. We besloten om naar Broadway te lopen (De bekende straat). Hier zaten diverse leuke en opvallende winkels. Zo liepen wij een Toys R Us binnen (Speelgoedwinkel). Enkel was dit geen doorgaande normale speelgoedwinkel. Er waren namelijk 4 verdiepingen en er stond een reuzenrad in het midden. Vervolgens naar de Disney Store, ook dit was weer een grote aparte winkel met een zweefmolen in het midden. Daarna naar de M&M store wat ook weer mega mega was (4 verdiepingen). Hier was tevens de mogelijkheid om met een M&M op de foto te gaan. Vandaag stond tevens op de planning om naar de UGG store te gaan, enkel was dit een eindje lopen dus besloten we om broadway maar te verlaten zodat we wat sneller konden gaan (Broadway is namelijk redelijk druk en er staan veel stoplichten). Nadat we met 2 tassen van UGG de store verlieten zijn we even doorgegaan naar de Apple Store omdat we deze ook tegen kwamen. Tussendoor nog even rustig gezeten bij de Starbucks want je moet zo nu en dan ook even rust houden. Op de planning stond ook nog om Central Park te bezoeken, nu waren we slechts 3 blokken (straten) ernaast dus besloten we het maar meteen te doen. Eenmaal aangekomen keken we onze ogen uit, het was namelijk supergroot en heel erg druk (Zondagmiddag). Daarna doorgegaan naar de Metro om terug naar het centrum te gaan, enkel ging dit niet helemaal vlotjes.. De metro stopte namelijk bijna na elke halte midden in een tunnel (Waarom weten we nog steeds niet). Gelukkig na 25 minuten in de metro te hebben gezeten (Een ritje waar je normaal 7 minuten over doet) kwamen we aan bij Macy’s. Het schijnt dat deze winkel het grootste warenhuis van de wereld is dus onze verwachtingen waren heel hoog. Enkel viel het wel een beetje tegen, het was zo super groot en niet overzichtelijk. Tevens was het zo groot dat het personeel het niet aankon (Kleding kapot, op de grond diverse kledingstukken, lange rijen etc.) Niet iets wat je van een doorgaand klein Macy warenhuis (5 verdiepingen) gewend bent. Toen we bij Macy’s weggingen zijn we nog even teruggelopen naar Broadway omdat we wel eens wilden zien hoe druk het nu s’ Avonds is. Het was er super druk, zo druk dat we bijna niet eens konden lopen (Stilstaan e.d.) Rond half 10 pakte we de bus weer naar ons hotel en kwamen we een half uurtje later thuis weer aan.

Foto’s: 13 Foto’s bijgevuld, deze zijn te bekijken op de fotopagina

Dag 24 – New York

Vanmorgen eerst de auto terug gebracht naar Hertz, dit omdat we hem slechts voor 24 uur hadden gehuurd. Daarna een ontbijt gehaald bij Duncan’s Donuts (Een keten die bijna op elke hoek van de straat zit). Rond half 10 de bus naar New York gepakt waar we rond half 11 arriveerden. We werden met de bus afgezet in een parkeergarage, uiteindelijk bleek dit gewoon het busstation te zijn. Met de roltrap omlaag en je stond midden in New York. Onze hoofden gingen meteen omhoog kijken naar de hoge gebouwen, wat verwacht je anders als hollanders voor het eerst in New York komen. Daarna zijn we doorgelopen naar het dichtstbijzijnde metro station om de metro te pakken naar de Ferry van het Statue of Liberty (Vrijheidsbeeld). De boot zelf stelde niet zoveel voor, het was gewoon een gratis “Ferry” voor het personeel dat op het eiland werkte. Daarna zijn we doorgegaan naar het financial district (wallstreet). Op deze straat zelf was een groot gebouw met een amerikaanse vlag, veel beveiliging en natuurlijk veel toeristen te zien. Verder kwam je een groot beeld van George Washington tegen. Gelijk daarna zijn we doorgelopen naar Ground Zero (Waar vroeger de World Trade Centers stonden). Wij vonden hier niet zoveel aan, bovendien werd er flink gebouwd en stonden er allemaal hekken omheen. Er was eigenlijk niet zo heel erg veel te zien. Vanaf het WTC hadden we gepland om naar de Brooklyn Bridge te gaan kijken, dit kon het best vanaf het zuidelijkste punt van Manhatten. Daarna was het ongeveer half 5 en gingen we naar de welbekende 5th Avenue (Winkelstraat). Hier zaten diverse leuke en grote winkels, zo was een voorbeeld: Build a Bear. De titel verteld eigenlijk al wat je hier kon doen, namelijk een beer bouwen! Het was een supergrote en vooral aparte winkel voor ons als hollanders. Eerst kocht je een platte beer waar niks in zat, daarna werd hij vol gemaakt met pluch en moest je kleding uitzoeken om hem in de “Dressing Room” (Een verkleedruimte) zogenaamd te verkleden. Toen we klaar waren met kijken en lachen om alle rare en indrukwekkende dingen in de Build a Bear winkel zijn we doorgegaan naar de Apple Store. Deze Apple Store zou normaal een zeer mooi gebouw zijn geweest, enkel was dit vandaag helaas niet. Er was namelijk een flinke verbouwing bezig en de Apple Store stond in de steigers. (Zie foto’s voor het oorspronkelijk uiterlijk en hoe het er nu uitziet). ‘s Avonds nog even eten om daarna terug te lopen naar het busstation. De laatste bus ging namelijk om 10 uur, dus we kwamen om kwart voor 11 vermoeid aan in ons hotel.

Foto’s: 14 Foto’s bijgevuld, deze zijn te bekijken op de fotopagina

Category: 9. Reis 2011 - Westkust + New York, De reis  Comments off

Dag 23 – Vlucht naar New York

Vannacht vroeg vertrokken (05:15) en even een amerikaans ontbijt (Donuts) gehaald bij een bakker die 24 uur per dag geopend is. Daarna gelijk doorgeraced naar het vliegveld want onze vlucht vertrok op 08:13 AM. Van te voren moesten we ook nog even de auto inleveren, maar dit ging boven verwachting uit redelijk snel allemaal. Daarna zelf-inchecken en je koffers zelf droppen. Natuurlijk lukte dit als nederlander weer niet, en moest er weer een medewerker komen helpen. Daarna konden we rond half 8 door de overdreven douane. Met overdreven bedoelen we: Scan foto’s, schoenen uit etc. Het bleek dat in een van onze handbagages een probleem was geconstateerd, we hadden namelijk “Vloeistof” bij ons. Wat was nu het probleem: Bij de M&M store in Las Vegas hadden we een souvenir gekocht (Sneeuwbal, zie foto voor een voorbeeld.) waar een heel klein beetje water in verwerkt was. Hij werd in beslag genomen en we werden vriendelijk verzocht om onze reis te vervolgen (Slaat natuurlijk nergens op, want wat voor kwaads kun je nu in godsnaam met een souvenir beeldje doen..) Daarna zijn we rond 07:40 het vliegtuig ingestapt om volgens de planning om 08:13 te vertrekken, enkel werd dit helaas 08:50 want we hadden +/- 40 minuten vertraging. Gelukkig vlogen we met wind mee en kwamen we om 16:30 plaatselijke tijd aan (13:30 in L.A. en 22:30 in Nederland). Tijdens de vlucht werd ons ook nog even medegedeeld dat er wi-fi beschikbaar was voor $7,99 (Leek ons wel leuk om eens te proberen of het mogelijk was om te internetten in de lucht, en guess what: het werkte super goed!) Stefan heeft zelfs de gehele wedstrijd van Willem II live kunnen volgen in het Vliegtuig. Daarna de koffers gepakt om door te gaan naar ons hotel, het was een rit van 26 Mile (40 Kilometer). Normaal gezien zou dit binnen 36 minuten te behalen zijn, maar in rush hour (Spits in New York) duurde dit ons maarliefst 2 uur! Vlug ingecheckt en snel even wat gegeten. Daarna zijn Tomas en Ton naar Hertz gereden om de Auto te proberen in te leveren, enkel konden zij het niet vinden omdat het allemaal niet zo duidelijk was aangegeven. Morgen een nieuwe kans!

Foto’s: 8 Foto’s bijgevuld, deze zijn te bekijken op de fotopagina

Category: 9. Reis 2011 - Westkust + New York, De reis  Comments off

Dag 22 – Een rustdag

Vandaag stond er niets op het programma zodat we als eerste op ons gemak zijn gaan ontbijten. Daarna hebben we alle koffers ingepakt voor onze reis naar New York, die ons morgen te wachten staat. Nadat we hiermee klaar waren zijn we op ons gemak naar het centrum van Santa Monica gereden waar we bij Starbuck een lekkere cappuccino hebben gepakt. Hierna zijn we teruggereden naar het zwembad bij het hotel om wat te zwemmen en te zonnen. Na een paar uur bleek vooral bij Ton, dat een aantal lichaamsdelen de afgelopen tijd nog te weinig zon heeft gehad. Zo rood als een tomaat noemen ze dat. Daarna nog even terug naar het centrum om wat te eten bij een (sport)restaurant. Nu waren er 22 tv’s waarop sportwedstrijden werden uitgezonden .Na het diner zijn we naar huis gereden om vroeg te gaan slapen voor de vliegreis die net na 8 uur staat gepland.

Foto’s: 4 Foto’s bijgevuld, deze zijn te bekijken op de fotopagina

Dag 21 – Santa Monica

Vanmorgen zijn we vroeg vertrokken omdat we naar een kerk wilden gaan zodat mieke hier haar bruidsboeket kon leggen. Dit omdat het vandaag (3 Augustus) 4 jaar geleden is dat Oma van Geloven gestorven is. Bij aankomst van de kerk bleek hij dicht te zijn en moesten we dus verder zoeken naar een andere. We besloten om maar door te reiden naar Santa Monica. Hier kwamen we in een mexicaans wijk terecht waar wel een kerk open was. Dit was een tipische spaanse/mexicaanse christelijke kerk. Daarna zijn we doorgereden naar het hotel om onze bagage in de kamer te zetten. Toen we dit gedaan hadden zijn we gelijk doorgegaan naar het strand, omdat we de laatste 2 dagen even rustig aan willen doen. Dit komt doordat we vrijdag gaan vertrekken naar New York, waar we in totaal 5 dagen verblijven. Bij aankomst op het strand kwamen we er al gauw achter dat het strand hier iets anders is als in de meeste plekken van Europa. Zo bleek dit strand super breed te zijn (ong. 500 meter). Ook was er een complete kermis bij op de pier. Na een paar uur op het strand te hebben gelegen zijn we naar het hotel gegaan om ons even op te frissen. ‘s Avonds nog even terug gegaan naar het centrum waar we wat hebben gegeten bij een restaurant, we hadden allemaal een pizza besteld en vonden ze allemaal niet lekker. Conclusie: Als je in een typisch amerikaans sportcafe bent, bestel dan amerikaans eten en geen italiaans!

Foto’s: 10 Foto’s bijgevuld, deze zijn te bekijken op de fotopagina

Category: 9. Reis 2011 - Westkust + New York, De reis  Comments off

Dag 20 – Santa Barbara

Om half tien vertrokken we vanuit Monterey voor 1 van onze langere ritten. De afstand was ruim 300 kilometer naar Santa Barbara via de kustweg Highway 1. Deze route was bijzonder mooi met diverse vergezichten. We bezochten ondermeer een waterval waarvoor we een stukje moesten lopen. Aan dit bezoek waren we ongeveer 10 minuten kwijt. Het viel een beetje tegen, nadat we de afgelopen periode al zoveel mooie dingen hadden gezien. Nadat we het bochtigste gedeelte van deze weg hadden afgelegd kwamen we bij een plek aan waar Snorremansen (walrussen) met hun jonkies lagen te zonnen. Zij waren gewoon niet te tellen. Onderweg zagen we ook diverse grote roofvogels over ons heen vliegen. Het is zelfs gelukt om hiervan een foto te maken. Op het einde van onze rit, toen we dicht langs de stille oceaan reden, hebben we zelfs nog dolfijnen omhoog zien springen. Weer een heel fantastisch moment. Hoe kan het toch allemaal in drie weken. Nadat we rond half zes in Santa Barbara waren gearriveerd en onze spullen op de kamer hadden gezet, zijn we deze plaats ingelopen. Wat een leuk stadje met veel terrassen, iets wat we tot op heden vrijwel niet tegengekomen waren. Die avond ook in deze plaats in een sportcafe wat gegeten. Het aantal tv’s was niet te tellen. Volgens ons werd er alle sport uit Amerika op uitgezonden. Tijdens het eten kregen we ook een kleine cola erbij geserveerd. Bij ons te vergelijken met een grote bloemenvaas. Het personeel gaf aan dat je eventueel een nieuw glas kon bestellen, als het op was. Zoals een ieder zal begrijpen, was dit echter niet nodig. En zo, kwam aan deze dag ook weer een einde. Morgen staat de rit naar Santa Monica op het programma waar we nog 2 dagen verblijven voordat we naar New York vliegen. De planning is om naar het strand te gaan, maar in dit land weet je het nooit.

Foto’s: 12 Foto’s bijgevuld, deze zijn te bekijken op de fotopagina

Category: 9. Reis 2011 - Westkust + New York, De reis  Comments off

Dag 19 – Monterey Whale Watching

We zijn de ochtend vroeg vertrokken uit San Francisco. De eerst geplande stop stond gepland in Silicon Valley, met als doel de Apple vestiging te bezoeken. Wij dachten dat dit een groot gebied was waar alle grote (computer)bedrijven waren gevestigd. Op geen enkele kaart was Silicon Valley te vinden. Daarom in San Jose maar gevraagd aan een winkelbediende waar deze plek was gevestigd. Wat bleek, de bij ons bekende naam is een nickname voor de hele valley waar San Jose in ligt en alle bekende bedrijven (Google, HP, Apple, Mc Affee enz.) zijn in deze regio gevestigd. Na nog wat nagevraagd te hebben vonden we uiteindelijk de Apple Campus. Daar bezochten we de Company winkel waar wij ons ogen uitkeken. De volgende stop was Monterey. Eerst hebben we de spullen in het hotel afgeleverd om meteen naar de haven te rijden voor een Wale watching tocht op zee. In het begin zagen we alleen wat zeehonden maar toen we wat verder waren gevaren zagen wel een aantal walvissen. Weer een memorabel moment op onze reis De tocht duurde ongeveer een uur of drie. Rond vijf uur stonden we weer aan wal waar we nog wat rondgelopen hebben maar omdat de vermoeidheid van de laatste dagen merkbaar begon te worden zijn we voor het eten nog teruggereden naar het hotel om wat te rusten. ‘s Avonds zijn we gaan eten bij een eettentje in een nabij gelegen winkelcentrum en hebben we daar nog wat rondgelopen. Niet al te lang omdat morgen een lange rit naar Santa Barbara op het programma staat.

Foto’s: 12 Foto’s bijgevuld, deze zijn te bekijken op de fotopagina

Category: 9. Reis 2011 - Westkust + New York, De reis  Comments off

Dag 18 – Cable Car & Golden Gate Bridge

Onze derde dag in San Francisco. Een bezoek aan de Golden Gate bridge mag daarbij natuurlijk niet ontbreken, zodat we ‘s morgens als vroeg de bus pakten om daar naar toe te gaan. Op advies van de buschauffeur zijn we eenmaal overgestapt en zo werden we netjes onder de brug afgezet. Wat een drukte op deze vroege morgen. Na het maken van de bekende foto’s zijn we de brug opgelopen. Deze hing gedeeltelijk in de wolken, wat vele dagen per jaar het geval schijnt te zijn. Bij het plannen van de reis hadden we nog het idee om dit met de fiets te doen, maar gelukkig hebben we dit toen niet geboekt. Wat een drukte op de brug. Fietsen naar de overkant was bijna niet mogelijk. De fietsers moesten iedere keer afstappen. Misschien kwam dit, omdat men aan de westzijde van de brug aan het werken was. Na het bereiken van de eerste pijler, zijn we teruggelopen. Opmerkelijk is nog dat als je tijdens het lopen de reling van de brug vasthoudt, je deze helemaal voelt trillen. Nadat we na een uurtje alles wel hadden gezien, zijn we met de bus teruggereden naar het centrum van San Francisco. Daar maar eerst een koffie gedronken bij Starbucks, die in het grote warenhuis Macy’s zit. De Sale in Amerika is net begonnen, en dat was te merken aan de prijzen. Dus op koopjesjacht. Een Tommy Hilfigger T-shirt voor nog geen 15 dollar, een broek voor 40 dollar en ga zo maar door. Op het einde van de middag beschikten we inmiddels over de nodige tassen met kleding. Ugg’s zijn er niet gekocht. Dit was een dag eerder al gedaan. Die kun je hier niet laten liggen. Een prijsverschil van maar liefst 50%. Na het winkelen wilden we met de bus naar huis. Vanwege drukte had er een rit met de welbekende Cable Car nog niet ingezeten maar toen we na het winkelen langs de opstap liepen, bleek het helemaal niet druk te zijn. Vlug achteraan gesloten en binnen een minuut of 15 zaten we in de Cable Car. Wat een ervaring. De jongens mochten en konden tijdens de rit aan de Cable Car hangen. Pas tijdens de rit is het hoogte verschil in San Francisco goed zichtbaar. ‘s Avonds zijn we nog richting Fisherman’s Warf gelopen waar we nog in een galerij zijn geweest. Nog wat gegeten in een nabijgelegen restaurantje om daarna moe maar weer voldaan in slaap te vallen .