Dag 16 – Grand Baie.

Vandaag zijn we naar de hoofdstad van Mauritius gereden. Dit is Port Louis. Een afstand van ongeveer 28 kilometer. Het ligt allemaal in de buurt. Alleen is het daar een stuk drukker dan in het noorden of het zuiden van het eiland. Toch kwamen met onze huurauto makkelijk door de stad. Nadat we de auto hadden geparkeerd zijn we eerst naar waterfront Le Glaudan gewandeld. Het is een vrij modern stuk van Port Louis waar de duurdere winkels liggen en mooie bars zijn gesitueerd. Ook kwamen we in een souveniershop een kentekenbordje tegen met Mauritius erop. De verkoopster vroeg hiervoor echter omgerekend ruim 60 euro voor. We hebben uitgelegd dat dit geen normale prijs hiervoor was zodat we er op dat moment vanaf hebben gezien. Hierna zijn we naar de centrale markt gewandeld die het tegenovergestelde is van Le Glaudan. Wat een drukte en veel mensen. Alle waar wordt aangeprijsd en iedere keer de vraag of je toch niet iets wilt kopen. Meteen maar gezegd dat we een kentekenbordje voor onze verzamenling wilde kopen, maar daar konden ze ons niet aan helpen. Na ongeveer een half uurtje op de markt door te hebben gebracht zijn we teruggegaan naar het waterfront. Daar hebben we een lekkere cappucino gedronken. Verder toch maar even teruggelopen naar de winkel waar we het kentekenbordje hadden gezien. Nu wilde men er 20 euro voor hebben, maar al vrij snel kwamen we uit op een veel lager bedrag waardoor we dit toch hebben kunnen aanschaffen voor onze verzameling. Toen we naar de parkeerplaats terug liepen zag Mieke iets in in een winkel liggen, wat ze heel graag wilde. Tja ze is over een paar weken jarig zodat ik dit als verjaardagskado heb gekocht. Wat dat is gaan we natuurlijk hier niet zeggen. Nadat we onze parkeerkosten hadden betaald (2 euro voor 3 uur) zijn we nog even naar het Victoria Beachbomber hotel gereden. Dit is van dezelfde keten als van ons hotel en we mogen daar gratis van alle faciliteiten gebruik maken. We hebben daar nog gelunchd waarna we naar ons hotel zijn gereden. Daar hebben we nog even aan het zwembad gelegen en aan de bar wat gedronken waarna we na het opfrissen zijn gaan dineren. Iedere avond ziet het buffet er grandioos uit zodat we daar ook vanavond gebruik van hebben gemaakt. Zo vliegen de dagen op Mauritius voorbij.

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed.Both comments and pings are currently closed.
One Response
  1. Hanneke says:

Wat leuk dat je toch nog een nummerbordje hebt kunnen bemachtigen. Zal prachtig hangen in jullie nieuwe tuin bij de anderen. en uh ik ben wel erg benieuwd wat dat verjaardagskado is voor jou Mieke?
    Ik begin je wel een beetje te missen hoor zus, 3 weken is lang genoeg om op vakantie te gaan, dus geen 2 maanden weg gaan hoor hahahaha.