Dag 16 – De reis naar Ucluelet

Vanochtend gestart met een stevig ontbijt. Ton dacht een soort tosti (Madamme Croque) te hebben besteld maar hierbij bleek nog een gebakken ei en aardappeltjes te zitten. Dit laatste heeft hij maar laten staan. Hierna zijn we vanuit het hotel vertrokken naar Ucluelet. Voordat we daar laat in de middag aankwamen, hebben we nog een aantal uitstapjes verricht. Als eerste zijn we gestopt bij een uitzichtpunt. Vanwege de mist was dit een mystiek gezicht. Het volgende bezoek was aan het dorpje Cowichan, wat op palen is gebouwd. We hebben dit wel gezien, maar voor het overige was er niet veel bijzonder aan. Daarna kwamen we uit bij het plaatsje Chemainus. Dit staat bekend om de vele mooie muurschilderingen die op de muren van de huizen zijn geschilderd. De stop erna was bij The Goates on the Roof in het plaatsje Coombs. De geiten stonden inderdaad lekker op het dak te grazen. Een heel apart gezicht. We vervolgden onze reis en reden de weg door naar Ucluelet. Een zeer mooie weg, met de nodige u-turn bochten en stijgingen en dalingen. Plots kwamen we uit bij een uitzichtpunt, waar via vele rotsblokken naar een waterval kon worden gelopen. Dit konden we niet nalaten, ook te doen. Rond 18.00 uur kwamen we aan bij het Bed en Breakfast Easy on the Edge, ons nieuwe overnachtingsadres. We zijn na het uitpakken nog op zoek gegaan naar een plek waar makkelijk beren zouden zijn te spotten, maar deze hebben we (nog) niet gevonden. Morgen misschien meer kans. Na het avondeten zijn we terug gereden naar Easy on the Edge om van een goede nachtrust te gaan genieten.

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed.Both comments and pings are currently closed.