Dag 19 – een dagje op en aan het water

Michelle van ons bed and Breakfast had een lekker ontbijt klaar gemaakt. Een compliment voor de woning en het eten. De hondjes van haar liepen ook rond en deden ons aan Buddy denken. Na het ontbijt zijn we vertrokken naar Eagle Eye adventures voor een Walvis/orka toer. We moesten volledige warmtepakken aan, die tevens dienden als zwemvest. Bij een temperatuur van boven de 20 graden leek ons dit veel te warm, maar toen we eenmaal aan het varen waren in de Zodiac boot, waren we maar wat blij dat we dit pak aan, en een muts op hadden. Al vrij snel na ons vertrek kwamen we een grote school dolfijnen tegen. Deze vonden het waarschijnlijk leuk om ons te zien, want enthousiast begonnen ze in het rond te zwemmen en te springen. Na enige tijd zijn we doorgevaren en stuiten we eerst op een eiland met zeehonden en later regelmatig op een aantal orka’s. Sommige waren zich aan het klaar maken voor de lunch (zeehonden), andere zwommen lekker door. Na ruim een uur of vier, zijn we even van boord gegaan voor een lunch. Deze was goed verzorgd. Daarna de terugreis naar Campell River. We kwamen onderweg nog een Zeeleeuw tegen die op de kant zat. Om 17.00 uur kwamen we weer aan bij het vertrekpunt. De reis was zeer leuk en is een aanrader voor degene die hier nog eens komen. Nadat we uit de boot waren gestapt zijn we nog gereden naar Elks Falls met de bedoeling om zalmen tegen de stroom omhoog te zien springen. Dit gebeurde echter niet. Wel stonden er een aantal vissers, die regelmatig beet hadden. Gelukkig gooiden zij de vis wel terug. Na dit tafereel zijn we gaan eten waarna we vol met een dag van indrukken, op ons overnachting adres aankwamen. Morgen de overtocht naar Vancouver, het eindpunt van onze reis, waar we nog 1 nacht zullen verblijven.

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed.Both comments and pings are currently closed.
3 Responses
  1. Patrick says:

het was weer erg leuk om jullie verslag te lezen! heb genoten ervan en ook de foto’s zijn prachtig om te zien. alvast een fijne en goede terugreis gewenst

2. Ton en Hannie says:

Hier is maar 1 woord voor: PRACHTIG!!!

3. Hanneke says:

Prachtige foto’s, deze mooie momenten nemen ze nooit meer van jullie af.
    Geniet van jullie laatste dag en een hele goede vlucht terug naar huis.